Jan Amos Komenský - učitel Marodů?
12.12.2013 - Studijní tipy
Marod, student český, se rodí dnes a denně.
Didaktické zásady
Jan Amos Komenský, který nám položil prazáklady novověké pedagogiky a který v mnohém předběhl svou dobu, se věnoval i teorii vyučování cizích jazyků. Těžko uvěřit, že již v polovině sedmnáctého století formuloval didaktické zásady, které i my, v jednadvacátém století, online, multimediálně, ultramoderně, dodržujeme. Posuďte sami:- Učit se musí od mládí. (Nedávný vědecký výzkum mozkového vývoje dokonce ukázal, že nejlepším věkem pro vytvoření základních nervových spojení k získání schopnosti mluvit mateřským jazykem je věk do tří let a druhým nejlepším obdobím je věk do šesti let.)
- Povinná školní docházka. (V onlinejazycích.cz je to ve skutečnosti “Povinná školská nedocházka” a znamená to, že nemusíte nikam docházet. Stačí být online.)
- Názorné vyučování. (Vyučujeme názorně. A s názorem na naučení se.)
- Nutnost určitého stupně vzdělání, horlivost. (Nejlepší na stupních vzdělání je, že nemají strop. Stoupejte si, kam až se vám chce, pořád je co se učit).
- Přiměřenost látky k věku.
- Vše převádět do praxe.
- Vyučovat od jednoduššího ke složitějšímu. (Přecházejte si od jednoduššímu ke složitějšímu vlastním tempem. Onlinejazyky.cz vám to umožní.
- Nutnost stálého opakování. (Opakování je u nás e-matkou moudrosti, vyzkoušejte si to si to si to si to na vlastní oči.)
- Žák má být současně učitelem. (Sami si určujete, co se dnes naučíte. A můžete být na sebe přísní, nebo benevolentní, je to na vás.)
- Vyučování má být zábavné. (To v první řadě. Potřebujeme vás bavit 20 minut denně. Ano, opravdu to stačí.)
Zpět na přehled článků